duminică, 16 decembrie 2018

Cum se face o “Sanie Impletita” din tubulete de hartie?


Sania lui Mos Craciun!



Pentru ca trebuie sa vina Mosul si cum el nu uita pe nimeni, sa facem impreuna pentru el, special, o sanie impletita din tubulete de hartie pentru a aduce celor dragi cadoul dorit.

Aceasta sanie imi aduce aminte de anii copilariei, ani in care toti copiii ne duceam pe derdelus si cu nasurile rosii si mainile inghetate zburam cu saniutele noastre pe zapada. Ce vremuri!






Cei care sunt mai in varsta isi aduc aminte de cantecul “Sanie cu zurgalai”, nu?

Pentru cei mai tineri, iata versurile primei strofe a acestui minunat cantec:

“Sanie cu zurgălăi,
Frumoși sunt căluții tăi,
Dar mai frumoși sunt ai mei,
Că le dau apă cu mei
Și zboară ca niște zmei,
Mai frumoasă-i mândra mea,
Diseară mă duc la ea,
Sanie cu zurgălăi”.

Dupa cum va spuneam, azi o sa facem impreuna o sanie numai bună ca unii să-și amintească de copilărie pentru ca dispar aceste vremuri, acum stam in fata calculatorului si virtual ne dam si cu sania.



Sania pe care o s-o facem impreuna este impletita din tubulete de hartie.

Deci, ca sa impletim sania lui Mos Craciun avem nevoie de:

-      Hartie de ziar ( sau orice alta hartie din care se pot face tubulete) asa cum v-am aratat intr-un articol anterior.

-      Foarfeca, linie, cuter, lipici, lac acrylic, culori acrilice, sarma galvanizata.

Gasim prin casa toate aceste materiale, nu? Ziare, reviste, caiete vechi samd., lipici si culori acrilice imprumutam de la copii sau nepoti, foarfeca- toata luma are in casa. Iata ce repede am facut rost de ele.

Saniuta nostra este formata din:

-      Un cosulet;
-      Sinele

Si acum, iata care sunt pasii pe care trebuie sa-i facem ca sa realizam saniuta:

1.   Mai intai impletim cosuletul. O sa vedeti din video de mai jos ca eu am folosit pentru colorarea tubuletelor doua culori pentru cosuletul saniutei mele - galben deschis si verde. Dumneavoastra dupa ce faceti tubuletele ca aici le vopsiti cum preferati.

2.   Pentru sine o sa aveti nevoie de sarma de 1,5mm care va fi introdusa prin interiorul tubuletele. Folosim sarma pentru o rigidizare mai mare a sinelor saniutei.

3.   Dupa ce am impletit componentele, asamblam sania si o dam cu lac ca sa fie frumoasa, poate o si ornam cu cate ceva. Eu i-am pus o funda la spate, asa ca sa fie mai sic!

Pentru saniuta din video de dimensiuni : cosulet 18x11 cm, sine- 27cm si ornamentele sinelor – 24cm am folosit in jur de 100 tubulete. Lungimea tubuletelor mele este de 45cm.






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Formular de contact

Nume

E-mail *

Mesaj *